Aurélie di Marino/Antigone - Cerebyraptor

Aurélie di Marino/Antigone - Cerebyraptor

i.s.m. C-TAKT

DATUM: wo 23 januari 2019

LOCATIE: Grote zaal

UUR: 20:15

koop tickets

BASISPRIJS: € 14

-26 / +60: € 9 / 13

ABO: € 12

koop tickets

Het is niet omdat ge ongelijk hebt met zoveel tegelijk dat ge gelijk hebt.

 

Aurélie Di Marino, Benjamin Opdebeeck, Tomas Pevenage en Lotte Diependaele zijn niet psychiatrisch gediagnosticeerd. Integendeel, ze zijn normaal. Al te normaal. Maar hoe ziek is hun normaliteit?

In Cerebyraptor nemen vier theatermakers de moeilijke taak op zich om dokter te worden. Dokters en patiënten tegelijk.

Met veel humor bricoleren ze zich een weg door de gekte die we niet meer zien. Ze laten zich bijstaan door psychoanalisten en psychiaters en tasten de normen van de waanzin af. En de waanzin van die normen.

Zo maken ze Cerebriraptor: een freakshow van het alledaagse.

“Theatermakers creëren mythes om de realiteit speelbaar te maken. Hier en nu.

Hier en nu is er nog één mythe die ik, als zelfverklaarde idioot, graag wil doorvertellen vanavond.En die is: Rien n’est fini. Tout recommence.” Aurélie Di Marino in de state of the youth, 2016.

Cerebyraptor is de eerste voorstelling in het labo voor jong werk dat Theater Antigone, De Grote Post, C-TAKT en detheatermaker organiseren. Daarin willen ze jonge theatermakers de tijd en de middelen geven om aan hun voorstelling te werken.

De makers:

Aurélie Di Marino studeerde af als literatuurwetenschapper en theatermaker. Na haar opleiding richt ze mee K.A.K. op (Koekelbergse Alliantie van Knutselaars) met wie ze gebricoleerd-artistieke bezettingen laat plaatsvinden in leegstaande gebouwen. Ze is ook deel van het Antwerpse gezelschap Bookers & Hookers en maakte samen met Michaël Bijnens en Ruud Gielens Valley of Saints (BRONKS en detheatermaker). Hersenvreter is haar eerste productie voor Theater Antigone.

Lotte Diependaele studeerde aan het RITCS. Ze is net als Aurélie lid van het K.A.K en speelde onder andere mee in HUT van 4Hoog (Frans Van der Aa) in Totally van Monty Kultuurfaktorij (Renée Goethijn en Dries Gijsels) en in Nachtelijk Symposium van KVS (Mesut Arslan).Benjamin Op de Beeck speelde bij verschillende gezelschappen zoals BRONKS (Bulger), De Maan (Kleine Rode Eva), FroeFroe (Labyrint) en KVS (Radicale verliezers) Bij Theater Antigone was hij onder meer te zien in Baal, Tribuna(a)l, Oeps en Nachtasiel. Benjamin zet ook sterk in op kunsteducatieve en sociaalartistieke functies en geeft workshops bij BRONKS en Theater Antigone.

Tomas Pevenage studeerde in 2014 af aan het RITCS in Brussel. Als masterproject speelde hij mee in De Verwondering van Het Toneelhuis. Na zijn afstuderen speelde hij onder andere in No use for binoculars (René Goethijn en Dries Gijsels – 2016). Op 27 oktober 2017 ging hij in première met Inuk van Studio Orka.

Productie: Theater Antigone, De Grote Post, C-TAKT, detheatermaker | Regie: Aurélie Di Marino | Spel: Lotte Diependaele, Benjamin Op de Beeck, Tomas Pevenage en David Dermez.